tinekealspipi.reismee.nl

Aankomst, verslag over de eerste dag!

Zo, nu heb ik weer heel wat te vertellen.

We beginnen bij donderdag 31 juli, mijn laatste dag. Zelf heb ik toen nog wat spullen ingepakt, spelletjes gespeeld met Xiaoming en Janneke en last but not least gingen we 's avonds uit eten met het hele gezin. Papa, mama, Fransje, Janneke, Miriam, Daan en Xiaoming waren er allemaal bij. Zo nederlands als we zijn, gingen we naar een Duits wokrestaurant. Superlekker daar! Ik heb mijn buikje flink rondgegeten en vooral van de soep heb ik veel geproeft haha! Toen had mijn papa nog een verrassing voor me in petto. Hij had een collage gemaakt van foto's en deze in een lijstje gedaan. Hierbij kreeg ik nog een sleutelhanger van de heilige Christoffel van Kevelaer. Dit is voor het goed terugkomen :). Toen we uitgegeten waren, moest ik buiten het restaurant afscheid nemen van Fransje en Daan. Dit ging voor mij in ieder geval verrassend goed. Het voelde echt nog niet dat ik bijna wegging.

Vrijdagochtend 1 augustus, de dag van vertrek. 's Ochtends wat broodjes smeren, en ander eten meenemen. We gingen namelijk om half negen al weg. Mama, Miriam en Xiaoming zouden met me meegaan. We zouden eerst naar Wageningen gaan, zodat we nog een blik konden werpen in de nieuwe ingerichte kamer van Miriam, daarna vanaf daar de trein pakken naar Schiphol. Maar eerst moest ik nog afscheid nemen van Janneke en Papa. Daar zijn wel wat tranen gelaten maar voor mij voelde het nog steeds niet alsof ik ze voor het laatst zou zien voor een aantal maanden. En toen, op naar Wageningen. Nog best vrolijk in de auto, en Miriams kamer zag er al echt leuk en bewoonbaar uit. Toen naar de treinen. Er waren wat onduidelijkheden voor ons welke trein we nu moesten pakken maar het is allemaal goedgekomen en om kwart voor twaalf kwamen we aan op Schiphol. Daar stond de moeder vann Xiaoming te wachten om me ook nog een fijne reis te wachten en om daarna haar zoon weer eens mee naar huis te nemen zodat hij daar ook nog eens kwam. We hebben nog wat samen gedronken nadat ik mijn te zware bagage had ingeleverd (24.2 kilo, dus er moest nog wat in mijn handbagage). Daarna kwam ook hier het moment van afscheid. Toch had ik ook hier nog steeds niet het gevoel dat ik echt echt echt weg zou gaan. Nou toen maar wachten op het vliegtuig. Op een gegeven moment mochten we dan naar binnen, maar er was wat vertraging opgelopen door twee bejaarde mensen die opgepakt werden. Eenmaal in het vliegveld zat ik naast een hele aardig Italiaan. Hij ging naar Linköping omdat een van zijn beste vrienden daar ging trouwen met een Zweedse. Voordat het vliegtuig opsteeg was er nog een probleempje met de motor of iets dergelijks. We moesten in ieder geval een tijdje wachten. Om de tijd te doden gingen de piloot een beetje in het rond vertellen. Ik lette niet echt op, totdat de zin kwam: 'Zoals u waarschijnlijk al weet, landen we vandaag niet in Linköping maar in Norrkoping omdat het vliegveld van linköping gesloten is'. Okeeeeeeeeeeeeeee, daar had ik even niet op gerekend. Nou, allemaal erg fijn, maar ik ging dus toch even de aardige Italiaan vragen om informatie. Hij zei dat er een bus zou rijden van Norrkoping naar Linkoping en dat zou 25 minuten duren. Oke, dat zou dus wel goed komen. We werden in ieder geval goed verzorgd in het vliegtuig. Ik kreeg broodjes, sap, thee en een koekje. De stewardess in het vliegtuig vroeg, toen ze me mijn thee gaf, of ik alleen reisde. Ja, ik vertelde over mijn grote avontuur. Toen vertelde zij dat er ook een ander meisje in het vliegtuig zat die ook naar de University of Linkoping ging. Nou, dat klonk goed! Dan konden we hopelijk samen reizen. Zo heeft de stewardess ons bij elkaar gebracht en zijn we samen naar Linkoping gereisd. Daar zou een vriend haar opwachten die precies wist hoe we naar de universiteit konden komen. Toen we eenmaal in Linkoping waren, was onze groep al uitgebreid naar acht personen inclusief de vriend. Met deze groep hebben we besloten samen een taxi te nemen naar de Universiteit. Zo kwamen we rond half zeven of iets dergelijks bij de International Office aan op de Uni. Om ongeveer kwart voor acht waren we aan de beurt en kregen we een welkomstpakket en de sleutels van onze huizen. Inmiddels hadden we al veel meer Erasmusstudenten ontmoet. Veel uit Frankrijk, die kunnen allemaal geen Engels dus die praten veel Frans met elkaar. Dit is natuurlijk niet leuk dus ik heb ze even 'aangespoord' om Engels te praten. Ook een aantal Duitsers, Zwitsers, Spaanse, maar nog geen Hollanders. Uiteindelijk hadden we dus onze sleutels en gingen we wachten op de man die ons naar onze huizen zou brengen. Uiteindelijk om kwart voor tien ben ik in mijn huis aangekomenen kon ik even rondkijken. Mijn kamer is best groot, en heb mijn eigen badkamer inclusief bad! Ik had om tien uur met wat Fransen afgesproken om nog wat te eten, maar toen ik 'thuis' was had ik echt een verschrikkelijke hoofdpijn door alle indrukken en al het wachten. Dus ik ben lekker gaan slapen. Dat was mijn eerste dag!

2-8-2014

In mijn huis is nu helaas nog niemand thuis. Ik ben vandaag naar de IKEA geweest haha! En heb nu eindelijk een internetkabel. We hebben een groepje gevormd van zeven personen waarmee we gisteren samen waren en vandaag dus ook. Nu ga ik nog even mijn huur betalen en dan naar het sportveld. Vanavond gaan we ook nog met een groepje eten, hopelijk is er genoeg!

Mijn adres is trouwens:

Straat: Alsättersgatan 3 B.13, Postcode: 58435, Plaats: Linköping

Foto's komen nog!

Reacties

Reacties

Nellie Geert

Tineke wij wensen jou een fijne tijd en een goede studie in het koude Zweden.

Annemarie

Dit klinkt als de Tineke die we kennen. Al direct aansluiting gevonden.

Mieke

Tineke,

We gaan je volgen. Gisteren zijn wij thuisgekomen uit normandie. En we hebben daar natuurlijk gefietst...

Morgen rijden we naar polen naar jan en danuta
Je kunt mooi schrijven. Een talent.

Groetjes van ons

de grote zus

Heee meisje,

Wat fijn dat je al direct mensen hebt gevonden om voorlopig mee op te trekken. Ben je toch niet helemaal alleen.
Wij vinden het ook nog lastig voor te stellen dat je zo lang weg zult blijven! Maar het gaat vast helemaal goed komen.
Super veel plezier!
Wanneer beginnen je lessen?

Groetjes uit Boxmeer!!

Carlijn

Hee Tineke,
Wat leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet! En fijn dat de reis goed is verlopen.
Hopelijk is het eten daar lekker! ;)
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!