tinekealspipi.reismee.nl

Eerste echte schoolweek en Stockholm!

Woensdag 3 september had ik mijn eerste les Religion and Politics. Ik heb echt nog nooit zo'n verschrikkelijke oninteressante les gehad. Het enige waar mijn leraar over praten wilde waren de Amerikaanse presidenten vanaf de tweede wereldoorlog. Ook werd er van mij verwacht om elke week 3 essays te schrijven over een Amerikaanse president van 800 woorden over de president zelf en 250 over je mening over die president. Nu heb ik totaal geen mening over presidenten en al helemaal niet over presidenten in het verre Amerika. Duss, dat was niet zo'n succes. Gelukkig kan ik dit vak omruilen voor een wiskundevak. Daar ben ik wel heel blij mee, want ik miste de wiskunde al! Zo'n halfjaar zonder wiskunde klinkt leuk, maar probeer het maar eens;)! Voor dit vak heb ik wel heel wat meer contacturen maar daar ben ik blij mee. Wat meer structuur is niet vervelend ;). Mijn andere vak, Nordic Culture, is tof! We gaan uitstapjes en tripjes doen want mijn leraar blijft maar zeggen dat we de cultuur moeten ontmoeten, dat is de beste manier om de cultuur te leren kennen. Mijn Zweedse taalcursus A2 begint vanavond, daar ben ik ook nog heel benieuwd naar.

Stockholm! Dit is echt een fantastische stad. Supermooie gebouwen, eigenlijk elk gebouw is tof! Je kan zien dat het land erg rijk is, ook al zijn er nog steeds genoeg zwervers die op je af stappen. Ik heb de wisseling van de wacht gezien bij het paleis, ik heb de Cityhall beklommen voor een mooi uitziht en heb flink wat gewandeld door Stockholm. Gamla Stan is echt een mooi deel van de stad! Zeker bezoeken jullie :)! Ik ondernam deze reis met vier andere meiden, maar dit zijn wel echt meisjes. Daarom hebben we ook veel tijd doorgebracht in cafées en in de winkelstraat. Dat vond ik zelf wel jammer, er was nog zoveel te zien! Ik heb geeneens een kerk vanbinnen gezien! Ik mis vanuit Enschede wel de mensen die een beetje zoals mij denken. Die heb ik hier nog niet precies gevonden. Er komen nog veel foto's van Stockholm! Ook heb ik in Stockholm met een vriend van Xiaoming afgesproken. Hij doet Erasmus in Stockholm en we hebben samen met hem een dinner gehad :)! Voor de accomodatie was het allemaal nog wel even spannend. We hadden dit geregeld via Couchsurfing. Ik en twee anderen hebben geslapen bij ene Marcus, we kregen van hem een sleutel en hij was zelfs een nacht helemaal niet thuisgekomen. De andere twee hadden de eerste nacht een slaapplek bij een andere man van Couchsurfing. Deze was helaas een stuk enger. Zijn eerste vraag was of ze een relatie hadden en of dit een open of gesloten relatie was. Ze hadden er dus ook niet veel zin in om nog een nacht bij deze gast te slapen. Gelukkig kende een van hen nog iemand in Stockholm en de volgende nacht hebben ze daar geslapen. Dit was toch wel een avontuur.

Verder, Zweden is echt een mooi land en ik ben blij dat ik hierheen gekomen ben. Toch mis ik mijn studentenleven uit Enschede wel een beetje. Iedereen hier vindt dat hij/zij veel te doen heeft en dat het Erasmusstudentenleven zo druk is, maar ik ben nog veel meer gewend ;). In Enschede was bijna elke minuut van mijn dag gepland. Gelukkig is het semester ook nog maar pas begonnen en kan ik me ook volop storten op mijn wiskundevak.

Reacties

Reacties

Tiny School

Fijn dat je het vak hebt kunnen ruilen. Wiskunde past ook beter bij jou. En je kunt natuurlijk de uren vol plannen met gewoon leren en studeren. Kan ook heel veel tijd kosten.
Zelf heb ik het gewoon heel druk met uitvaarten.

Eline (of eigenlijk Tweline ;)

Jij mist het Enschedese studentenleven, maar het Enschedese studentleven mist jou ook!

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!