tinekealspipi.reismee.nl

Maand 2: Livet går för fort

Vanaf is mijn tweemaandenverjaardag voor mijn verblijf in Zweden. Nog maar 3,5 maand te gaan. Aan de ene kant voelt het heel snel gaan, aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik de mensen hier al een hele tijd ken. Alles is een beetje normaal aan het worden. Ik zal weer even over afgelopen week vertellen.

Vrijdag had ik 's ochtends mijn wiskundeles. Ik heb deze les alleen nog tot volgende week woensdag. Dan is de klas afgelopen en heb ik tot 28 oktober om voor het examen te leren. Dan heb ik opeens heel weinig les, maar heb ik dus veel zelfsudie. 's Middags ging ik met een paar vrinedinnen naar de stad naar de tweedehandswinkel. Het eten is hier behoorlijk duur en ik wil ook nog een beetje rondreizen dus zo probeer ik wat geld te besparen. Ik heb dit fantastische schilderij gekocht met een tekening van Mickey Mouse. Ik zal een foto op internet zetten! Superblij ben ik :) :)! In deze tweedehandswinkel krijgen studenten trouwens ook nog 25% korting dus het is net alsof je bij de action aan het shoppen bent, maar andere spullen. 's Avonds ben ik met Ho Ann in de bus gestapt naar Göteborg. De busreis duurde 3 uur en 45 minuten. Toen we aankwamen kwam een vriendin van Ho Ann, die daar woonde, ons ophalen en daar konden we dan ook overnachten. Het was al best laat toen we aankwamen dus we hebben wat gegeten en gepraat en zijn toen gaan slapen. De volgende dag hebben we eenhele tour gelopen door Göteborg. We zijn begonnen bij de kade, met hele mooie boten. Van die echte boten die voorkomen in Pirates of the Carribean enzo! Daar hebben we de boot genomen naar de overkant, waar we een gratis voorstelling bijwoonden in het Operahuis. Dit was helaas niet in de grote zaal van de opera maar ernaast. toch wilde ik graag de binnenkant zien, met de mooie rode stoeltjes enzo dus ik ging op zoek naar een open deur. Ik denk niet dat mensen wilden dat ik de binnenkant kon zien, want de deuren waren allemaal dicht. Toen ik alle trappen opgeklommen was, was er helemaal achterin een deur die open was, en he ik toch de binnenkant gezien! Dit operahuis is echt heel groot en mooi! Ben blij dat ik het gezien heb. Hierna liepen we door de buurt haga, oud deel van de stad en hebben we een heuvel beklommen naar een kasteel. Hier hadden we een mooi uitzicht over de stad. Daarna zijn we naar Slottskogen, het stadspark gelopen, en in dit park was ook een zoo met elanden en pinguins haha. Dit was heel cool om te zien! Ook zijn we in het Natuurhistorischmuseum geweest. Hier waren echt miljoenen opgezette dieren van over de hele wereld! Indrukwekkend. We zijn toen weer teruggegaan naar het appartement en hebben daar Aziatisch eten gegeten, ik was dan ook met twee Taiwanese meisjes haha. Hier hebben we weer gewoon gezellig gepraat en weer gaan slapen. De volgende dag hebben we de boot genomen naar een eiland dichtbij Göteborg. Op dit eiland staan heel veel vakantiehuisjes van zweedse mensen. Die mensen hier zijn echt rijk. Mijn huisgenoot was trouwens vorige week voor een week naar Griekenland met zijn familie omdat zijn opa en oma daar hun huwelijk vierden. Na dit eiland zijn we naar de beroemde avenue gegaan (lijkt best op Berlijn) en hebben het beeld van Poseidon gezien! We zijn nog even langs de tweedehandswinkel geweest en toen terug naar het appartement, hebben nog meerr aziatisch eten gegeten en toen hebben we de bus teruggenomen. Om half een was ik thuis, dus maar lekker slapen want de volgende dag had ik om acht uur weer wiskundeles. 's Middags op maandag had ik mijn project van wiskunde, deze meoten we volgende week dinsdag presenteren en het gaat best goed. Er zitten veel conclusies over biologie bij maar gelukkig zijn mijn andere projectgenoten allemaal heel goed daarin. 's Avonds heb ik nog wat theetjes gedronken met vrienden. Dinsdag hadden we de Overall premiere. Hier in Linköping heb je een soort dresscode voor studentenfeesten, dit is een overall. Iedereen heeft ene overal die je kan beplakken met een padge van elk feest waar je bent geweest. Het is de bedoeling dat de overal flink vies wordt dus gisteren hebben we in de modder gerold maar echt heel vies waren we nu ook weer niet. Ik zal een foto hiervan plaatsen. 's Avonds was het International night in de pub op het complex waar ik woon. Dit is maar 1 keer in de maand dus hier ben ik geweest en was heel gezellig. Ik ken veel mensen hier nu dus was echt leuk! Vandaag weer begonnen met een wiskundecollege en over een paar uur heb ik mijn Zweeds weer.

En de tijd is bijna gekomen dat de mensen me komen bezoeken! Nena komt over twee weekjes, Janneke over drie en Wietske over vijf! Heel veel zin in!

En Tante Wilhelmien en Ome Henk nog bedankt voor jullie kaartje :)

Reacties

Reacties

de grote zus

Toch een heel ander land, dat Zweden :) Hopelijk kunnen wij ook een kijkje komen nemen.
De titels boven jouw verhalen zijn steeds leuke puzzeltjes voor ons. Het lijkt alsof je al super goed Zweeds kunt, kei knap!
Succes met leren en veeeel plezier.
Groetjes uit Boxmeer

Daan

Hey Tineke,

Erg leuk geschreven. Als je het zo leest over al dat eten verwacht je een veel grotere Tineke ;-). Maar zoals we jou ook kennen valt dat allemaal wel mee.

Fijn ook om te lezen dat jij je er ook thuis begint te voelen en dat je het goed naar je zin hebt.
Veel plezier nog en misschien tot ziens in Zweden.

Groetjes Daan

Karina

Hoi Tineke,
Zo te lezen heb je daar veel lol, dat had ik ook verwacht.
Geniet er maar van deze tijd gaat snel voorbij.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!