tinekealspipi.reismee.nl

Carnaval ;)

Haha het is de elfde van de elfde! Maar hier in Zweden wordt natuurlijk geen carnaval gevierd ;). Zo, er is weer heel wat gebeurd! Wietske kwam op bezoek afgelopen week. Ze kwam aan op Linköping airport en omdat er niet echt een bus gaat naar het vliegveld, nam ik een vriend mee omdat hij al eerder naar het vliegveld gelopen was. Dus we kwamen redelijk op tijd op het vliegveld. Dit vliegveld is echt moeilijk klein, er gaan maar 4 vliegutigen per dag ofzo en alleen naar Amsterdam en Kopenhagen. Wietskes vlucht had even vertraging dus we moesten even wachten maar toen gingen de deuren open en kwam Wietske naar buiten! Zo leeeeuuuukkk :)! Echt cool dat ze kwam :)! Dus toen gingen we teruglopen en hadden we heel wat bij te praten. Die eerste avond lagen we dan ook heel laat in bed! De volgende dag zijn we naar de universiteit gelopen omdat ik mijn tentamen in mocht zien en zijn we daarna naar het openluchtmuseum met de oude huisjes gelopen. Die dag had het voor het eerst gesneeuwt dus dat was echt supertof om al die oude huisjes onder de sneeuw te zien:)! We hadden die ochtend trouwens ook een sneeuwpop gemaakt net zo groot als onszelf!! Sneeuw is echt cool maar wel op zich vroeg voor mij op 6 november haha. Wel echt tof en savonds hebben we voor onszelf gekookt en was er savonds een verjaardagsfeestje in een rood scandinavisch huisje! Echt een leuke locatie :). Vrijdag zijn we met de universiteitsbus naar Norrköping gegaan omdat dit ook echt een heel mooi stadje is en omdat ik gehoord had dat de tweedehandswinkel daar echt supertof was! Daar hebben we een tijdje rondgelopen en heb ik een Winnie de Pooh boek in het Zweeds gekocht. Dit lukt al best goed om te lezen :). 's Avonds had mijn vriendengroep een Zweeds dinner voorbereidt en dit was echt heerlijk. Maaaaaaaaaaaaarrr, mijn schoenen inclusief zooltjes zijn daar gestolen :( :(. Echt vervelendddd... Ik snap echt niet dat iemand dat doet. Maar goed, ik ben gisteren naar de politie geweest en daar hebben ze een report geschreven en hopelijk kan ik dan geld terugkrijgen van de verzekering. Op zaterdag zijn Wietske en ik naar de All you can eat brunch geweest van de IKEA! We hebben de hele week elekker veel gekletst en thee gedronken en toen op zaterdagmiddag heb ik haar weer weggebracht naar het vliegveld. We waren er twee uur van tevoren maar dat was echt niet nodig op zo'n klein vliegvled. Ze heeft toen haar boardingpass laten printen maar minder dan een uur voor haar vlucht vertrekt is ze pas naar de gate gegaan. Dat was echt tijd zat. En toen moest ik haar weer zien verdwijnen.. Echt cool dat je er was Wietske!!

Gisteren is weer een nieuw deel van het semester begonnen en ga ik nu 27 punten proberen te halen dus dat is wel even veel. Ik doe nu ook een vak van Twente, Grafentheorie. Heel cool vak maar wel echt moeilijk zo in je eentje zover van alle hulpmiddelen. Maar ik vind het vak leuk :) dus hopelijk komt het goed. Dus het wordt nu even meer studeren. Morgen ga ik met mijn vak nog wel naar Stockholm, en daarna moet ik hier weer een verslag over schirjven. Het vorige verslag heb ik gehaald :). Dus nog wel wat trips op de planning maar tussendoor veel studeren! Dan kom ik ook beter in het ritme voor als ik terugkom naar Nederland :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!