tinekealspipi.reismee.nl

Mycket ledig tid

Hallooooooooooo!

Haha weer een verhaaltje van mij! De maand oktober is ook al op de helft dus dat betekent dat de tijd van bezoekers aangebroken is. Morgen komt nena me bezoeken en daarna Janneke, dan een weekje niks en dan komt Wietske. En dan ben ik al bijna jarig haha! Oke, eerst maar even over de afgelopen halve maand.

We beginnen met 2 oktober. Hier moest ik alvast veel voorbereiden voor twee presentaties die de week erop zouden volgen. Deze presentaties zouden mijn eerste echte worden in Engels dus ik was een beetje zenuwachtig, zoals de meeste van jullie wel weten dat ik niet van presenteren hou! Gelukkig was er eentje over een heel makkelijk stuk wiskunde en de andere was met een groep van 7 personen dus ik hoefde maar heel weinig te praten. 's Avonds kreeg ik echte hongaarse goulash. Ik ken iemand uit Hongarije en hij vond het leuk om dit te maken. Ook zou ik met deze groep, waar de hongaarse man ook in zit, op de zaterdag naar Vätternlake gaan, het op een na grootste meer van Zweden. Ik kende de helft van deze mensen nog niet maar heb ze hier wel leren kennen. Er waren wel veel te veel nederlanders, vijf van de negen waren Nederlands, dat is echt niet normaal meer haha. Nu probeerde ik eigenlijk de nederlanders te vermijden dus heb eigenlijk ook vooral met de niet-nederlanders (3 duitsers en een hongaar) gepraat. Die waren leuk ;). Volgende dag, vrijdag, had ik wiskunde om 8 uur 's ochtends en daarna de enerlaatste projectmeeting. Alles verliep redelijk volgens plan dus we waren bijna klaar voor de presentatie. 's Avonds hadden we een Spanns dinner. Ik zit in een groep met Spanjaarden, Duitsers, Fransen, Tsjechische en dan ik als enige Nederlander en we hadden besloten elke week een ander international dinner te doen met Spaans als eerste. Lekker lekker! Op zaterdag ben ik dus naar dat meer gegaan. We hadden een auto gehoord, was ongeveel een uur rijden. In dat meer ligt een eiland waar we een fietstocht op hebben gedaan en aan de oever ligt een straat met allemaal snoepwinkeltjes met het typische zweedse snoep waar je in de keuken kunt kijken hoe het gemaakt wordt. 's Avonds had ik een verjaardag. Zondag ging ik mijn overall pimpen. De bedoeling is dat je je naam op het rechterbeen maakt met stof en je bevestigt patches op de rest van de overall. Dit zijn patches van feesten, de universiteit, landen waar je geweest ben enzovoort. Dit moet je allemaal met de hand naaien dus dat kost echt veel tijd. Toen was de presenteerweek aangebroken. Eerst op dinsdag de presentatie van wiskunde. Dit ging goed! Denk dat we dit met een goed cijfer hebben afgesloten, nu het tentamen nog op 28 oktober! Op woensdag de presentatie van Nordic Cultute, dit ging over de vraag: Hoe ziet Zweden eruit in 50 jaar? We moesten data van vijftig jaar geleden en nu gebruiken en de lijn doortrekken naar 2064. Best lastig, maar eigenlijk is het ook vooral gokken. Op donderdag ging ik mijn report van Nordic Culture afmaken, over de cultuur van het platteland van Zweden. Best lastig nog, maar het is ingeleverd en we zullen zien wat mijn leraar ervan vindt. 's Middags ging ik naar de les buikdansen! Dat is supergrappig en moeilijk joh! Een meisje dat hier ook voor een halfjaar of een jaar is heeft thuis gebuikdanst en wil dat nu ook doen en leert graag andere mensen dit ook, de les is gratis :). Elke donderdag is dit van 16-18. Nu mis ik het morgen want Nena komt aan om 17 uur. 's Avonds had ik een verjaardagsdiner met lasagna en heel veel taart haha! Ik had ook nog een andere verjaardag van een andere vriend en daar ben ik daarna heengegaan. Drukke avond ;). Volgende dag was een relax dagje, alles was ingeleverd, alle presentaties gedaan. 's Avonds was een wit-t-shirtparty. Dan moet je komen met een wiot t-shirt en een pen en dan ga je tekenen op andermans t-shirt. De mijne is echt TOV geworden, op de achterkant heb ik een kasteel en op de voorkant in 16 talen Ik hou van jou. Echt heel blij mee! Zaterdag was dan onze eerste overallparty. Iedereen komt dan dansen in zijn/haar overall, echt een grappig gezicht. Nu heb ik ook een patch gekregen van dit feest dus die moet ik er nu weer op naaien voor het volgende feest. Verder heb ik nu best veel vrije tijd omdat ik een soort leerweek heb van het wiskundevak en de andere vakken maar twee keer in de week zijn. Ik slaap best veel, dus dat is goed. Had vorige week wel nog een migraineaanval maar tot nu toe gaat het deze week goed. Nu ga ik eerst naar de bieb om alvast wat te doen voor mijn examen en dan heb ik om vijf uur Nordic Culture les, deze gaat over de Folklores! Heb er zin in :).

En morgen komt Nena en dan gaan we zaterdag naar Helsinki. Ik ben al ongeveer op de helft van mijn verblijf (gisteren was de dag dat ik op de helft was van hoelang ik Xiaoming niet zou zien) dus ook ongeveer op de helft van alles en dat gaat toch echt snel. Ik meot hier nog heel veel doen voordat ik naar huis kan hoor!

Hej då!

Reacties

Reacties

Tiny School

Weer vele dingen ondernomen met lekker eten en nieuwe vrienden maken en veel bekijken en meemaken.
Mooi zo.

betsie kuijpers

straks in nederland moet je nog afkikken van al dat feesten en eten.
geniet er nog maar van..

Janneke

Hooooi,

Nog 3 nachtjes slapen en dan kom ik met Patrick bij jou langs!!

Haha gezellig he!

Tot bijna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!